tiistai 26. helmikuuta 2013

hiustenvärjäys projekti

Olen pihistellyt hiusten värjäämisen kanssa nyt koko talven. Kävin kampaajalla viimeeksi elokuussa!!!!!... ja sen jälkeen hiuksilleni ei ole tehty yhtikäs mitään, ne vain roikkuvat mukana ja useinmiten ovat ponnarilla ja en pidä niistä, eivätkä ne minusta. :D Meillä (hiuksillani ja minulla) on ollut menossa kasvatusprojekti, kun liiallisella blondaamisella tuhosin omat pitkät ihanat hiukseni ja päänahan siinä lisäksi ja jouduin leikkaamaan yli puolet lyhyemmän tukan, siis harteille saakka nipin napin ylettyvät hiukset. Tarkoitukseni oli kasvattaa nämä ilman värjäystä, että ne olisivat ihan luonnontilassa. Ärsyynnyin erittäin selvään tyvikasvuun eilen viimeisen kerran ja päätin, että käyn ostamassa suoravärin, koska päänahkani on vielä hieman huonossa kunnossa, enkä halua käyttää hapetetta. Olen aiemmin sävyttänyt vaaleita hiuksia ja pelkkä suoravärikin on tarttunut yllättävän hyvin ja pysynyt monia pesuja hyvän näköisenä, pikku hiljaa haalistuen. Siispä ei kun kokeilemaan!

Aamu oli kaunis ja päivä näytti lupaavalta...

töistä kampaamon kautta kotiin värjäysprojektin piiriin, tässä todiste hirvittävästä tyvikasvusta, jota olen nyt 7 kk kestänyt sille mitään tekemättä. :D (en tiedä miten olen kestänyt)

suoraväri, jota olen ennenkin käyttänyt (kun halusin punaisen tukan) mutta tätä vaaleanruskeaa/luonnonvaaleaa sävyä en ole kokeillut aiemmin. Myyjä suositteli tätä, vaikka itse katselin astetta kylmempää ja tummempaa sävyä, mutta luotin myyjään, vaikka kyseenalaistinkin hänen arviointikykynsä. Halusin häneltä perustelun, miksi mielummin tämä ja hän sanoi, että tästä ei tule niin matta, kun siitä tummemmasta, jossa ei ole kultaan taittavaa pigmenttiä seassa juuri laisinkaan.

Kun aloin levittämään väriä päähäni, epäilykseni heräsi heti, kämmenellä väri näytti oranssilta!!
Arvelin heti että tästä ei seuraa hyvää... (rintsikat pääs mukaan kuvaan :DD )
Katsokaa minun ohimon kohdalta, HYI! Ihan keltainen väri.

Lopputuloksen näettekin tästä. EI MITÄÄN EROA!
Nyt ärsyttää vielä enemmän, mitä ennen värjäystä. Nooooh, tulipahan kokeiltua, mutta rahat meni hukkaan ja ehkä olisi kuitenkin pitänyt valita se astetta kylmempi ja ehkä hivenen tummempi sävy, se oli kuitenkin enemmän lähellä minun oman hiuksen väriä. 
Pahoittelen huonoa kuvaa, eihän tosta juurikaan sävyä näe, varsinkaan kun on noin huonossa valossa otettu.

Pettymys oli suuri. Kuvittelin, että minulla olisi huomenna kauniin vaaleanruskea tukka, mutta eiiiii. :(
Joudun varmaan huomenna käydä hakemassa sen toisen värin, ellei jopa siitä tummempi, kun vaalennetusta hiuksesta, jossa hiuksen "suomut" on auki, värit lähtevät niin helposti pois ja eivät tartu hyvin, kun ei ole sitä hapetetta näissä suoraväreissä. Voi olla, että joudun ottamaan jonkun kevythapetteisen värin, jos haluan oikeasti peittää nämä vaaleat latvat. 

No, tulipahan kokeiltua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asialliset kommentit julkaistaan, kiitos kommentistasi! :)